Saturday, August 4, 2012

Fuji-san: the Expert Trip

You have to do it once.
Twice, you're an idiot.
The third time, you're an expert.

I don't know how to say everything in Japanese, but I'll try to do both.
日本語ですべてのたんごを話せませんが試します。

We left our house just after 3am and returned at at about 8:30pm. It was a long day.
午前3時行きました、午後8時半帰りました。日は長いでしたよ。

In previous years, the parking lot had been full and we walked 2km to get to the starting point. This year there was a larger designated parking lot farther away and a shuttle bus to the fifth station.
去年、ちゅうしゃじょうはいっぱいでしたから、初めての所に2キロ歩きました。今年、といちゅうしゃじょうでちゅうしゃして、バスで初めての所に行きました。

The parking lot for climbing Mount Fuji seems like an odd place to put a painting of Mount Fuji.
この絵は便利ですね。富士山のちゅうしゃじょうにあります。
So lifelike!


The weather was exceptional.
いい天気でしたよ。


Here we go! Onward, hoes!
行きましょう!

These guys are climbing Fuji. Wearing suits.
富士山登っている。スーツを着ている。すごい!


Above the clouds, still going...
背が高い...


Only in Japan is there a queue to climb a mountain.
日本にだけ、山登るのちょうだのれつです。

A very long queue.
とてもちょうだのれつです。


Compared to last year, it wasn't as cold, rainy, or foggy, but it was dusty enough that every time I laughed, only a series of gleeful coughs came out. Hey, at least I wasn't so tired I didn't find things funny!
去年より、今年の天気の方がいいでした。でも、 ほこりがたくさんありました。

That said, it was just as painful as previous years.
痛かった。

See you again next year, Fuji-san.
富士山、まで来年。

No comments:

Post a Comment